مقالات

استخر فریمی چیست؟ هر آنچه باید درباره استخرهای فریمی بدانید

استخر فریمی چیست؟ هر آنچه باید درباره استخرهای فریمی بدانید

شنا کردن همیشه یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در میان سنین مختلف به شمار می‌رود. تفریحات آبی و آب‌تنی در فصل تابستان بسیار لذت بخش است و به کمک آن می‌توان از گرمای داغ تابستان، خاطره‌ای دلپذیر به جا گذاشت. علاوه بر تفریحات آبی، شنا کردن به عنوان ورزش نیز طرفداران زیادی دارد. از آنجایی که رفتن به استخر یا نصب استخر بتنی در خانه دردسرها و مشکلات زیادی دارد، انواع استخرهای خانگی، استخر فریمی، استخر بادی و … خریداران زیادی پیدا کرده‌اند.

استخرهای بادی و استخرهای پیش ساخته که در خانه قابل نصب و راه اندازی هستند یا به راحتی جا به جا می‌شوند، انواع مختلفی دارند. اما در این مقاله فقط به معرفی استخر فریمی می‌پردازیم و هر آنچه که باید از استخر پیش ساخته فریمی بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخر‌های بادی می‌توانید به مقاله هر آنچه باید درباره انواع استخر بادی بدانید مراجعه کنید.

استخر فریمی چیست؟

استخرهای فریمی نوعی از استخر‌های پیش ساخته هستند که توسط شرکت اینتکس تهیه و تولید می‌شوند. علت نام‌گذاری این نوع از استخرهای پیش ساخته، وجود فریم‌های فلزی در اطراف این محصولات است. این چارچوب اسکلتی به پایدار ماندن استخر کمک می‌کند.

این استخر‌ها معمولا در ابعاد بزرگ و به عنوان استخر خانوادگی یا انواع استخرهای کشاورزی کاربرد دارند. از آنجایی که استخرهای فریمی حجم زیادی از آب را در خود جای می‌دهند، وجود فریم‌ها به استحکام این محصولات کمک می‌کند.

جنس استخرهای فریمی

پی وی سی ماده اصلی به کار رفته در محصولات بادی اینتکس است. از ویژگی‌های پی وی سی می‌توان به مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری، ضد آب و ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد. اما از آنجایی که استخرهای فریمی به مقاومت بیشتری نیاز دارند، این محصولات از جنس پی وی سی الیاف‌دار ساخته می‌شوند. استخرهای پیش ساخته و فریمی نسبت به استخرهای بادی مقاومت بیشتری دارند و در نتیجه طول عمر آن‌ها بیشتر است. از این استخرها می‌توان به عنوان استخرهای دائمی یاد کرد.

نصب و راه اندازی استخر فریمی

به دلیل وجود فریم در این نوع از استخرهای پیش ساخته، نصب و راه اندازی آن‌ها نصب به استخر ایزی ست و استخر بادی کمی دشوارتر است. با این وجود باز هم نسبت به استخر بتنی ساده‌تر و سریع‌تر راه اندازی می‌شوند.

به طور کلی برای نصب استخر پیش ساخته فریمی، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا محلی که برای نصب استخر در نظر گرفتید را تمیز کرده و مطمئن شوید هیچ گونه سنگ‌ریزه یا جسم تیزی در آن‌جا قرار ندارد.
  • پس از آن زیرانداز استخر فریمی خود را پهن کنید. این پارچه برزنتی از آسیب دیدن کف استخر جلوگیری می‌کند.
  • سپس استخر را در محل مورد نظر قرار داده و آن را به طور کامل باز کنید.
  • در مرحله بعد به کمک دفترچه راهنمای نصب محصول، فریم‌ها را متصل کرده و قفل‌ها و بست‌ها را طبق دستورالعمل وصل کنید.
  • پس از نصب و جاگیری کامل استخر، نوبت به اتصال پمپ‌ها و تصفیه آب می‌رسد.
  • در آخر پس از کامل شدن مراحل نصب می‌توانید استخر فریمی خود را از آب پر کنید تا آماده استفاده شود.

بهتر است مراحل نصب استخر فریمی برای اولین بار توسط متخصصین انجام شود.

استخر فریمی کودک اینتکس مدل 57173

مزایای استخر فریمی پیش ساخته

مهم‌ترین مزیت استخرهای فریمی را می‌توان سهولت نصب و جا به جایی آن‌ها در نظر گرفت. با اینکه مراحل نصب این استخرها نسبت به استخر ایزی ست کمی دشوارتر است، اما نسبت به استخرهای بتنی سریع‌تر و آسان‌تر نصب می‌شوند. علاوه بر این، اجزا و تجهیزات استخرهای فریمی را می‌توانید به راحتی در صندوق عقب ماشین خود قرار دهید و استخر خود را به ویلا یا مسافرت ببرید.

مزیت دیگر استخرهای فریمی، ضد حساسیت بودن آن‌ها است. از آنجایی که این استخرها از جنس پی وی سی ساخته می‌شود، برای پوست‌های حساس مشکلی ایجاد نمی‌کند. مقاومت و استحکام و طول عمر بالای این محصولات از دیگر ویژگی‌های مثبت استخرهای فریمی به شمار می‌روند.

انواع استخرهای فریمی

استخرهای فریمی در ابعاد و اندازه‌‌های متنوعی تولید می‌شوند. اغلب آن‌ها به شکل مستطیلی یا دایره‌ای طراحی شده و بدنه ساده و رنگی دارند. شما می‌توانید با توجه به فضای خالی موجود در منزل و ویلای خود، استخر پیش ساخته با ابعاد مناسب را انتخاب کرده و خریداری کنید.

کاربرد استخرهای پیش ساخته و فریمی

انواع استخرهای پیش ساخته در حیاط منازل و ویلاها قابل نصب و راه اندازی است. این استخرها به عنوان استخر خانوادگی قابل استفاده است. خرید این استخر ساعات خوشی را برای شما و خانواده و دوستان‌تان به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر تفریحات آبی و شنا، استخرهای پیش ساخته کاربرد درمانی نیز دارند و برای استفاده‌های درمانی، کمر درد و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای استخر پیش ساخته فریمی می‌توان به استفاده به عنوان استخر کشاورزی و استخر پرورش ماهی اشاره کرد.

نکات مهم در خرید و نگهداری استخر فریمی پیش ساخته

استخرهای فریمی یکی از پرطرفدارترین استخرهای خانگی و کشاورزی به شمار می‌روند. اولین و مهم‌ترین نکته پیش از خرید این محصولات، بررسی و آماده سازی فضای خالی برای آن‌ها است. این مسئله در انتخاب ابعاد و شکل استخر پیش ساخته تاثیرگذار است.

برای افزایش طول عمر این استخرها بهتر است در نگهداری از آن‌ها دقت بیشتری به خرج دهید. یکی از نکاتی که باید در نگهداری از این محصولات رعایت کنید، داشتن زیر انداز مناسب برای زیر استخر است. علاوه بر این، برای نصب پمپ‌های تصفیه و … بهتر است از متخصصین مربوطه مشاوره بگیرید تا لوازم جانبی مخصوص به استخر خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا انواع محصولات بادی و استخرهای پیش ساخته اینتکس را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار شما علاقه‌مندان قرار داده است. با مراجعه به صفحه خرید استخر فریمی می‌توانید انواع استخرهای پیش ساخته فریمی را بررسی کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *