مقالات

هر آنچه باید درباره انواع استخر بادی بدانید

هر آنچه باید درباره انواع استخر بادی بدانید

شنا و بازی در آب از تفریحات لذت بخش به خصوص در روزهای گرم سال است. کودکان و بزرگسالان معمولا برای تفریحات آبی به استخرها و مراکز سرپوشیده می‌روند، اما بعضی‌ها ترجیح می‌دهند این تفریحات را به خانه بیاورند و فضایی خصوصی و گرمتر با دوستان و خانواده بسازند. انجام تفریحات آبی در خانه در صورت داشتن استخر شخصی ممکن می‌شود اما ساخت استخرهای بتنی زمان و هزینه زیادی می‌طلبد و همه توانایی انجام آن را ندارند. بهترین انتخاب در این شرایط استفاده از استخرهای بادی است. استخرهای بادی از لوازم بادی پرطرفدار به خصوص برای کودکان هستند که در شکل‌ها و اندازه‌های متنوع برای اهداف تفریحی و درمانی طراحی شده‌اند. بعد از مطالعه این محتوا به راحتی قادر به انتخاب، خرید و نگهداری از انواع استخر بادی خواهید بود پس با ما همراه باشید.

انواع استخر بادی

استخرهای بادی بر اساس نیاز افراد بسیار متنوع طراحی می‌شوند. با توجه به رده سنی، رنگ، اندازه، عمق و…متفاوت‌اند و سلایق گوناگونی را پوشش می‌دهند. در ادامه محبوب‌ترین انواع استخر بادی را بررسی می‌‌کنیم.

استخر بادی کودکان

استخرهای بادی کودکان با طراحی‌های جذاب در ابعاد و رنگ‌های متنوع تفریحات آبی را بسیار دلنشین می‌کنند. استخرهای کودکان علاوه بر جذابیت ظاهری، با عمق کم و بدنه بسیار نرم و منعطف احساس راحتی و امنیت را به کودکان القا می‌کند. طراحی‌های خاص کودکانه مثل استخرهای بادی سرسره دار و قلعه‌ای، بازی و شنا را حتی برای کودکانی که رابطه خوبی با آب ندارند، لذت بخش می‌کند. استخر بادی کودکان می‌تواند به صورت دایره‌، مربع، شش ضلعی یا مستطیل باشد که برای محیط خانه یا فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع مختلف استخر بادی با قابلیت جا به جایی، نصب آسان و هزینه ناچیز اوقات خوشی را برای کودکانتان ایجاد می‌کنند.

استخر بادی بزرگسالان

استخرهای بادی بزرگسالان ابعاد بزرگتری نسبت به استخر بادی کودکان دارند، اما عمق چندانی ندارند و برای شنا توصیه نمی‌شوند. این استخرها مقاومت بیشتری دارند چون در ساختشان از پی وی سی دو لایه استفاده شده است، اما همچنان برای طول عمر بیشتر نیاز به رعایت نکاتی دارند که در ادامه بحث می‌شوند. استخرهای بزرگسالان برای فعالیت‌های درمانی مخصوص کمر، ستون فقرات، دست و پا بسیار مناسب هستند. می‌توانید‌ آن‌ها را در محل دلخواهتان نصب کنید یا آن را به مکان دیگری منتقل کنید.

استخر بادی عمیق

استخرهای بادی عمیق از جهت مناسب بودن برای شنا در بین بزرگسالان محبوبیت خاصی دارند. این استخرها عمق زیاد و ابعاد بزرگی دارند که فعالیت‌هایی مثل شنا را ممکن می‌کند. استفاده از پی وی سی چند لایه در ساخت استخرهای بادی عمیق مقاومت زیادی به آن‌ها می‌بخشد. با وجود مزایای زیاد، این استخر به صورت محدود تولید می‌شود و امروزه استخرهای پیش ساخته جای آن را گرفته‌اند.

استخر بادی پیش ساخته

همانطور که قبلا اشاره کردیم استخرهای بادی پیش ساخته با خدمات و مزایای بیشتر جایگزین استخرهای بادی عمیق شده‌اند. استخرهای بادی پیش ساخته سبک، قابل حمل، با کیفیت و مقاوم هستند که باعث کاربرد آن‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل کشاورزی، ذخیره آب، پرورش آبزیان، شنا و تفریح می‌شود. استخرهای بادی پیش ساخته با داشتن پمپ‌های تصفیه کننده محیط سالم‌تری را برای فعالیت شما فراهم می‌کنند. این استخر به راحتی نصب می‌شود، مجهز به لوازم جانبی مورد نیاز است و بهترین مورد برای آب درمانی محسوب می‌شود.

هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به صورت خلاصه با انواع استخر بادی آشنا شدید به نکاتی که در خرید آن نیاز دارم توجه کنید. همانطور که می‌دانید استخرهای بادی استخرهای نرم و راحتی هستند که به راحتی با باد کردن قابل استفاده می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را در محیط موردعلاقه‌تان نصب کنید و اوقات خوشی را با خانواده سپری کنید. برای انتخاب استخر مناسب خودتان باید به نکات ساده‌ای مثل ظرفیت و اندازه استخر، جنس و کیفیت بدنه، مدل و برند توجه کنید. شرکت‌های معتبر لوازم بادی مثل اینتکس از PVC برای ساخت بدنه استخرهای بادی استفاده می‌کنند که آن را نرم و مقاوم می‌کند، پس در هنگام خرید به جنس محصول و شرکت ساخت آن توجه کنید. باد کردن استخرهای کوچک به صورت دستی ممکن است اما برای خرید استخرهای بزرگ حتما مدلی را انتخاب کنید که پمپ باد برقی دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *