مقالات

چگونه استخر بادی را تعمیر کنیم؟ راهنمای کامل استفاده از برچسب تعمیرات

تعمیر استخر بادی

انواع محصولات بادی مانند استخر بادی، استخر بادی کودک، استخرهای ایزی ست و … یکی از پرطرفدارترین محصولات بادی تولید شده توسط INTEX هستند. کمپانی اینتکس با تولید و عرضه انواع استخر بادی در رنگ‌ها و مدل‌های متنوع سبب شده است تا افراد با هر سلیقه‌ای بتوانند بعد از ظهر گرم تابستانی خود را به یک روز پرنشاط و خنک تبدیل کنند. به همین دلیل انواع استخر بادی اینتکس طرفداران فراوانی دارند.

مهم‌ترین مزیت استخرهای بادی، سهولت راه اندازی و قابل حمل بودن آن‌ها است. اما محصولات بادی در کنار مزیت‌های خود، یک مشکل بزرگ دارند و آن حساس بودن در مقابل اشیاء تیز و برنده است. با اینکه اینتکس محصولات بادی خود را از پی وی سی مقاوم و انعطاف‌پذیر تولید می‌کند، اما این محصولات در برابر اجسام تیز و ذوب شدن حساس هستند. به همین دلیل تعمیر استخر بادی یکی از مواردی است که پیش از خرید محصولات بادی باید با آن آشنا شوید.

آیا استخر بادی اینتکس قابل تعمیر است؟

اگر به دلیل ترس از پنچر شدن و از کار افتادگی محصولات بادی، خود و اطرافیانتان را از خرید محصولات بادی منع می‌کنید، تا انتهای این مقاله تصمیم‌تان عوض خواهد شد! محصولات بادی اینتکس از PVC مقاوم و انعطاف‌پذیر تولید می‌شوند و استحکام بالایی دارند. از طرفی دیگر، کمپانی INTEX برچسب تعمیرات و پک‌های تعمیراتی مختلفی در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی به تعمیر استخر بادی و سایر محصولات بادی خود بپردازید.

خراش‌های جزئی، پارگی‌های خفیف و پنچری‌های کوچک به راحتی و حتی توسط افراد بی‌تجربه نیز قابل تعمیر و ترمیم است. علاوه بر این، در هر زمان می‌توانید استخر بادی خود را در اختیار کارشناسان اینتکس قرار دهید تا آن را تعمیر و به شما تحویل دهند. اما توجه داشته باشید که اگر میزان بریدگی بدنه استخر بسیار زیاد باشد یا به دلیل مجاورت با گرمای زیاد، بخشی از بدنه محصول ذوب شود، تعمیر آن سخت یا ناممکن خواهد بود. پس بهتر است نکات مهم برای نگهداری از استخر بادی را رعایت کنید تا از وقوع حادثه جلوگیری شود.

نکات مهم در پنچرگیری و تعمیرات استخر بادی

پیش از شروع مراحل تعمیر استخر بادی، مطمئن شوید که آب درون استخر بادی تخلیه شده است. همانطور که گفته شد، بدنه استخرهای بادی اینتکس از جنس پی وی سی تولید می‌شود و به همین جهت انعطاف‌پذیری بالایی دارند. اما وجود آب درون استخر سبب فشار آمدن به دیواره‌های آن شده و ممکن است میزان پارگی بدنه را بیشتر کند. به همین دلیل لازم است به محض اطلاع از پارگی و پنچری بدنه استخر بادی، آب درون آن را تخلیه کنید.
همچنین تلاش کنید برای تعمیر استخر بادی اینتکس، از برچسب‌های تعمیراتی تولید شده توسط همین شرکت استفاده کنید. این برچسب‌ها علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند، بافت مشابهی با محصولات اینتکس دارند که پس از پنچرگیری به سختی قابل مشاهده خواهند بود.

راهنمای گام به گام تعمیر استخر بادی

برای تعمیر استخر بادی در هر ابعاد و مدلی، مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید تا استخر بادی‌تان مانند روز اول شود:

گام اول: پیدا کردن محل پنچری

به وضوح اولین مرحله در تعمیر استخر بادی، پیدا کردن محل بریدگی یا پنچری آن است. در استخر کودک اینتکس و استخرهای سایز کوچک بادی، پیدا کردن محل پنچری بسیار ساده‌تر است اما برای استخرهای بزرگ و انواع استخر بادی خانوادگی دشوارتر خواهد بود. به همین جهت دو روش برای یافتن محل آسیب دیدگی بدنه محصول را در ادامه توضیح می‌دهیم. دقت کنید که در هر دو روش لازم است بدنه استخر بادی خود را باد کرده باشید.

۱. استفاده از محلول آب و صابون برای پیدا کردن محل پنچری استخر بادی
برای این کار ابتدا محلول آب و صابون را آماده کنید. محلول آماده شده به آرامی بر بدنه استخر بادی خود پخش کنید تا محل آسیب دیدگی پیدا شود. با آغشته کردن بدنه استخر بادی با محلول آب و صابون، در قسمتی که دچار پارگی شده است، حباب تشکیل می‌شود. محل پنچری را پس از پیدا کردن، با ماژیک علامت بزنید.

۲. قرار دادن استخر بادی در آب برای پیدا کردن محل پنچری
اگر به محلول آب و صابون دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌توانید از روش اول استفاده کنید، نگران نباشید. در این روش برای پیدا کردن محل پارگی بدنه استخر، استخر باد شده را درون آب غرق کنید و با دست آن را به سمت ته آب فشار دهید. با دقت به داخل آب نگاه کنید و به دنبال حباب‌های باد ایجاد شده در آب باشید.

هر نقطه‌ای که باعث ایجاد حباب درون آب شود، دچار پنچری یا پارگی شده است. فراموش نکنید که محل آسیب دیدگی را علامت بزنید تا برای مراحل بعدی آن را گم نکنید.

گام دوم: تمیز کردن محل پنچری

یکی از مهم‌ترین مراحل در روند تعمیر استخر بادی، تمیز کردن محل پنچری است. پس از پیدا کردن محل آسیب دیدگی بدنه استخر، آن را به خوبی و با دقت تمیز کنید. وجود هر گونه آلودگی یا چربی بر بدنه استخر می‌تواند تعمیر استخر بادی را با مشکل رو به رو کند. فراموش نکنید که این مرحله شامل پنچری بخش‌های داخلی استخر نیز می‌شود. زیرا بدنه استخر بادی ممکن است به دلیل مجاورت طولانی با آب، لغزنده شود. این لغزندگی مانع از چسبیدن چسب تعمیراتی خواهد شد.

گام سوم: خشک کردن بدنه استخر

در صورتی که پس از تمیز کردن بدنه استخر و محل آسیب دیدگی، قطرات آب بر بدنه باقی بماند، مراحل تعمیر استخر بادی با مشکل مواجه می‌شود. خیس بودن سطح بدنه استخر و محل پارگی مانع از چسبیدن درست و کامل برچسب‌های تعمیراتی می‌شود و حباب‌هایی در زیر آن ایجاد می‌کند. در این صورت، استخر بادی شما به خوبی تعمیر نشده و ممکن است بیشتر دچار پارگی و پنچری شود.

گام چهارم: برش برچسب تعمیراتی

پس از تمیز کردن محل پنچری و خشک کردن آن به طور کامل، نوبت به استفاده از برچسب تعمیراتی می‌رسد. به طور معمول همراه با انواع استخر بادی اینتکس، برچسب‌های تعمیرات و پک تعمیراتی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما در هر صورت می‌توانید برچسب تعمیراتی مخصوص محصولات اینتکس را با این لینک از فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا خریداری کنید.

برچسب‌های تعمیراتی معمولا به شکل مربعی هستند. اما گوشه‌های مربع ممکن است به دلیل کشیده شدن، پارگی و آسیب بیشتری به بدنه استخر بادی وارد کنند. به همین توصیه می‌شود پیش از استفاده از این برچسب‌ها، لبه‌های آن را به صورت گرد برش بزنید. دقت کنید که قطر برچسب حدود ۳ سانتی‌متر بیشتر از محل پارگی باشد.

گام پنجم: چسباندن برچسب تعمیرات در قسمت مورد نظر

در گام آخر مراحل تعمیر استخر بادی، برچسب را به آرامی و با دقت در محل پنچری قرار دهید. تلاش کنید هیچ گونه حباب یا چین خوردگی زیر برچسب ایجاد نشود. پس از چسباندن برچسب تعمیرات، چندین مرتبه آن را از مرکز دایره به سمت بیرون فشار دهید تا محکم شود و حباب‌های ایجاد شده از بین برود.

پس از اتمام این مرحله، باد استخر را خالی کنید و جسمی سنگین را به مدت ۲۴ ساعت روی برچسب قرار دهید تا به خوبی در جای خود محکم شود. پس از گذشت این زمان، استخر بادی شما مانند روز اول قابل استفاده خواهد بود.

سخن پایانی

انواع استخر بادی اینتکس یکی از بادوام‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات بادی و استخر خانگی موجود در بازار هستند. این استخر‌ها از جنس پی وی سی مقاوم، ضد حساسیت، ضد آب و انعطاف‌پذیر تولید می‌شوند. این محصولات به دلیل بادی بودن در مقابل اجسام تیز حساس هستند و پارگی و بریدگی بر بدنه آن‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اما با کمک انواع برچسب تعمیرات و پک‌های تعمیراتی اینتکس، پنچری و پارگی‌های جزئی به راحتی قابل تعمیر هستند. در این مقاله مراحل تعمیر استخر بادی به صورت کامل و گام به گام شرح داده شد. در صورت بروز حادثه و پنچری، بدون هیچ نگرانی این مراحل را انجام دهید تا استخر بادی‌تان به راحتی و به سرعت مانند روز اول شود.

انواع استخر بادی اینتکس، برچسب تعمیرات و محصولات جانبی استخرهای بادی اینتکس را می‌توانید با قیمت مناسب و کیفیت بالا از فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *