مقالات

آموزش راه اندازی و نصب استخر بادی و استخر پیش ساخته

آموزش راه اندازی و نصب استخر بادی و استخر پیش ساخته

شنا و آب‌تنی یکی از پرنشاط‌ترین تفریحات و ورزش‌هایی است که در تمامی رده‌های سنی طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این، شنا و آب درمانی برای درمان کمر درد و … توسط پزشکان نیز توصیه می‌شود. با وجود پرطرفدار بودن این ورزش، دسترسی همیشگی به استخر و آب امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل انواع استخر بادی، استخر پیش ساخته، استخر ایزی ست و … وارد بازار شدند.

از مهم‌ترین مزیت‌های استخرهای بادی و پیش ساخته می‌توان به هزینه کم، حمل و نقل آسان و نصب سریع و بی‌دردسر اشاره کرد. با وجود اینکه انواع محصولات استخر بادی و استخر پیش ساخته اینتکس مقاومت و استحکام بالایی دارند، اشتباه در نصب و راه اندازی آن‌ها می‌تواند طول عمرشان را کاهش دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با مراحل نصب استخر پیش ساخته، استخر ایزی ست و نصب استخر بادی به صورت قدم به قدم آشنا کنیم.

چگونه استخر بادی را باد کنیم؟

استخرهای بادی ابعاد و انواع مختلفی دارند. استخر بادی کودک یکی از پرطرفدارترین محصولات اینتکس است که در طرح‌های متنوع و جذاب دخترانه و پسرانه تولید می‌شود. در کنار این استخرها، انواع استخر بادی بزرگسال نیز وجود دارند که ابعاد بزرگ‌تر و ظرفیت خانوادگی دارند. مراحل نصب استخر بادی کودک و بزرگسال بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در ادامه هر کدام را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

نحوه نصب استخر بادی کودک

همانطور که گفته شد، انواع استخر بادی کودک و نوزاد، ابعاد کوچک‌تری دارند و نصب و راه اندازی آن‌ها راحت‌تر است. برای باد کردن استخر بادی می‌توانید از پمپ باد دستی یا برقی استفاده کنید. پمپ‌های باد دستی هزینه کمتری دارند و بیشتر برای محصولات بادی کوچک به کار می‌روند. به همین دلیل استفاده از پمپ باد دستی برای نصب استخر بادی کودک بسیار مرسوم است. برای این کار کافی است ورودی مخزن هوا استخر را پیدا کرده و آن را به پمپ باد متصل کنید و باد را به سمت داخل استخر هدایت کنید تا زمانی که شکل بگیرد و آماده استفاده شود.

علاوه بر این، همیشه می‌توانید از پمپ باد برقی برای راه اندازی استخر بادی کودک خود استفاده کنید. روش استفاده از این پمپ‌ها نیز مانند پمپ دستی است. با این تفاوت که پمپ‌های باد زحمت زیادی ندارد و در مدت کمتری استخر شما را راه اندازی می‌کنند. از آنجایی که استخر بادی کودک ابعاد کوچکی دارد و به سرعت باد می‌شوند، نیازمند دقت بیشتری هستند. زیرا باد کردن بیش از اندازه استخر بادی می‌تواند به آن آسیب بزند.

نحوه راه اندازی استخر بادی بزرگسال

به وضوح انواع استخر بادی با ظرفیت بزرگسال و خانوادگی، ابعاد بزرگ‌تری دارند. به این ترتیب مراحل راه اندازی و باد کردن آن‌ها نیز کمی بیشتر از نصب استخر بادی کودک زمان‌بر خواهد بود. برای این نوع از استخرها نیز می‌توانید از پمپ باد دستی استفاده کنید. اما به دلیل ابعاد بزرگ، این کار ممکن است زمان‌بر و خسته کننده باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود از پمپ باد برقی برای راه اندازی این محصولات استفاده کنید.

اگر تاکنون پمپ باد مورد نظر خود را تهیه نکرده‌اید می‌توانید برای خرید انواع پمپ باد برقی و دستی اینتکس از طریق فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا خریداری کنید. توصیه می‌شود برای راه اندازی و نصب استخر بادی اینتکس، از پمپ‌های باد همین کمپانی استفاده کنید.

نحوه راه اندازی و باد کردن استخر بادی بزرگسال با کمک پمپ باد برقی یا دستی مانند نصب استخر بادی کودک است. فراموش نکنید که استخر بادی خود را به اندازه باد کنید. باد کردن بیش از حد یا کم‌تر از میزان مورد نظر می‌تواند سبب آسیب رسیدن به آن شود.

آموزش نصب استخر ایزی ست

استخر ایزی ست (Easy set) همانطور که از نامش پیدا است، به راحتی و بدون دردسر نصب و راه اندازی می‌شود. از آنجایی که استخرهای ایزی ست فضای بیشتری اشغال می‌کنند، پیش از شروع روند نصب استخر ایزی ست، مکانی مشخصی برای قرارگیری آن مشخص کنید. محل مورد انتخابی شما باید مسطح و بدون شیب باشد. سپس سطح زمین را بررسی کنید تا هیچ‌گونه سنگ، چوب یا اجسام تیز در آن منطقه وجود نداشته باشد. بهتر است برای استخرهای ایزی ست از زیرانداز استفاده کنید.

پس از آماده کردن محل نصب، نوبت به راه اندازی استخر ایزی ست می‌رسد. برای این کار ابتدا استخر را بر روی زیر انداز یا محل مورد نظر پهن کنید. سپس به دنبال ورودی مخزن باد در لبه استخر بگردید و آن را به پمپ باد دستی یا برقی خود متصل کنید تا عملیات باد کردن استخر ایزی ست انجام شود.

پس از باد شدن کامل لبه استخر، شلنگ آب را درون استخر ایزی ست قرار دهید و منتظر بمانید تا پر آب شود. این مرحله با توجه به ابعاد استخر، ممکن است کمی زمان‌بر باشد. همزمان با پر آب شدن، استخر ایزی ست شما کم کم به شکل مورد نظر در می‌آید. پس از از آنکه استخر به طور کامل پر آب شد و سطح آب به لبه بادی استخر ایزی ست رسید، می‌توانید شلنگ آب را از آن خارج کنید. مرحله آخر، نصب پمپ تصفیه است. توصیه می‌شود پیش از نصب پمپ تصفیه، دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین از محکم بودن بست‌ها و باز بودن راه جریان آب نیز اطمینان حاصل کنید.

نحوه نصب استخر پیش ساخته اینتکس

استخرهای پیش ساخته به دلیل داشتن ساختار محکم و بادوام، ابعاد متنوع و ظرفیت بالا، یکی از پرفروش‌ترین انواع استخر تولید شده توسط کمپانی اینتکس هستند. این استخر‌ها در اشکال متنوع مربعی، مستطیلی، دایره و … و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. استخر پیش ساخته علاوه بر شنا و تفریحات آبی، به عنوان استخر شن در مهد کودک‌ها و استخر پرورش ماهی نیز کاربرد دارد.

استخرهای پیش ساخته انواع مختلفی دارند که می‌توان به استخر فریمی، استخر پریزم فریم، استخر ایزی ست و … اشاره کرد. مراحل نصب استخر پیش ساخته ایزی ست در بخش قبل توضیح داده شد و در این بخش به آن نمی‌پردازیم. معمولا در هنگام خرید استخر پیش ساخته اینتکس، DVD آموزشی برای نصب این محصولات در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این، همیشه می‌توانید نصب استخر پیش ساخته را به کارشناسان و متخصصان اینتکس بسپارید.

نکات تکمیلی نصب استخر پیش ساخته و بادی

بهتر است در نصب و نگهداری استخرهای بادی و پیش ساخته به نکات زیر توجه کنید:
از باد کردن بیش از حد استخرهای بادی پرهیز کنید. این کار سبب پارگی و آسیب رسیدن به بدنه محصول می‌شود.
علاوه بر باد شدن زیاد از حد، کم باد کردن استخر بادی نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. استخر بادی خود را نه بیش از حد و نه کم‌تر از اندازه باد کنید.

استخر بادی و پیش ساخته خود را بر سطح مسطح و بدون شیب قرار دهید. جمع شدن آب در یک سمت یا یک بخش استخر می‌تواند در دراز مدت به این محصولات آسیب وارد کند.

پیش از قرار دادن و نصب استخر بادی و پیش ساخته، از تمیز بودن و صاف بودن سطح زیر آن اطمینان حاصل کنید. هرگونه سنگ، چوب یا اشیاء تیز می‌تواند باعث پارگی و پنجری استخر شود.
بهتر است استخر پیش ساخته یا بادی خود را بر روی یک زیرانداز قرار دهید.

سخن آخر

استخرهای بادی و پیش ساخته اینتکس به حمل آسان، نصب سریع و هزینه کم مشهور هستند. برای راه اندازی و نصب استخر بادی می‌توان از پمپ باد برقی یا دستی استفاده کرد، استخرهای ایزی ست به سادگی راه اندازی می‌شوند و برای راه اندازی و نصب استخر پیش ساخته می‌توانید از DVD های آموزشی همراه با محصول یا کارشناسان اینتکس کمک بگیرید.
فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا انواع استخر بادی، استخر ایزی ست، استخر پیش ساخته، استخر فریمی و … اینتکس را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید انواع پمپ باد دستی و برقی مناسب برای راه اندازی و نصب استخر بادی و نصب استخر پیش ساخته را از این فروشگاه تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *