مقالات

مزیت قایق بادی چیست؟

مزیت قایق بادی چیست؟

گشت و گذار در طبیعت از موضوعات مورد علاقه خیلی‌ها است که برای حضور و ماجرایی در دل طبیعت نیاز به ابزار و وسایل مناسب هر منطقه خواهیم داشت. یکی از آن ابزارهای کاربردی برای سفر در طول دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و حتی دریا قایق است. اما آیا می‌توان قایق را به راحتی در هرجا همراه خود داشت و از آن استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت خیر! با توجه به ساختاری که قایق دارد، حمل و نقل آن کار آسانی نیست و به همین دلیل بسیاری از حمل آن در سفر منصرف می‌شوند ولی وجود قایق‌های بادی این مشکل را برطرف کرده است. مزیت قایق بادی آن است که با توجه به ساختارش می‌توان از آن در هر لحظه و هرجا به راحتی استفاده کرد و برای حمل و نقل آن هم نیازی به تهیه وسیله نقلیه خاصی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با تمامی مزیت‌های این محصول بادی بیشتر آشنا شوید.

ساختار قایق بادی

قایق بادی از لحاظ شکل ظاهری و ساختار شبیه به قایق‌های چوبی یا فایبرگلاس است و در مدل‌های دایره‌ای، بیضی و … تولید می‌شود. طراحی این محصول بسیار دقیق بوده و به همین دلیل به بهترین حالت ممکن روی آب قرار می‌گیرد که همین موضوع باعث شده تا تولید این مدل قایق در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی همراه باشد.

مزیت های قایق بادی

وزن سبک مهم‌ترین مزیت قایق بادی

با توجه به اینکه قایق بادی با استفاده از PVC ساخته می‌شود از وزن بسیار سبک و قابل حملی برخوردار است. همچنین به راحتی می‌توان آن را در فضاهای کم نیز جا داد و برای قرار دادن آن نیازی به فضای اختصاصی و بزرگ نیست.

قیمت قایق بادی

مزیت قایق بادی به نسبت سایر مدل‌های قایق‌ها آن است که این محصول از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌تری برخوردار است. با توجه به قیمتی که این مدل از قایق دارد می‌توان با صرف هزینه کم رویای خود را تبدیل به واقعیت کرد.

ایمنی بالای قایق های بادی

یکی از نکات بسیار مهم درباره قایق های بادی آن است که این محصول از ایمنی بالایی برخوردار است و معمولا در سه لایه مختلف تولید می‌شود تا در صورت پاره شدن دو لایه اول، لایه سوم بتواند از غرق شدن فرد جلوگیری کند. در واقع باید گفت که این محصول بسیار شناور بوده و حتی در صورتی که بدنه پر از آب شود، باز هم روی آب شناور خواهد ماند.

معایب قایق بادی

معایب قایق‌های بادی

هرچند قایق‌های بادی مزیت‌های بسیار دارند و می‌توان از آن‌ها در هر زمان و مکانی به راحتی استفاده کرد ولی این محصول معایبی نیز دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. به طور مثال این محصول در برابر وسایل تیز و برنده دوام بالایی ندارد و ممکن است دچار پارگی یا حتی نشتی شود. همچنین برای باد کردن آن حتما نیاز به پمپ برقی خواهد و امکان باد کردن آن با استفاده از پمپ‌های دستی فراهم نیست. نکته بعدی درباره قایق بادی آن است که قایق با توجه به وزن سبکی که دارد، در صورت وزش باد شدید به راحتی جا به جا می‌شود و برای قرار دادن آن در ساحل حتما نیاز به لنگر خواهد بود.
نتیجه گیری
مزیت قایق بادی به نسبت سایر قایق‌ها بیشتر است ولی این محصول نیز همچون هر محصول دیگری معایب خود را دارد که در این مقاله به صورت کامل تمامی معایب و همچنین مزیت‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. بهترین برند قایق بادی نیز برند اینتکس است که برای خرید مستقیم آن می‌توانید از طریق وب سایت اینتکس کالا اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *