مقالات

تفاوت تخت بادی با خوشخواب چیست؟

تفاوت تخت بادی با خوشخواب چیست؟

انسان همواره می‌کوشد لوازم متنوع‌تر و مناسب‌تری برای رفع نیازهایش طراحی کند. یکی از این نیاز‌های اساسی داشتن خواب کافی و باکیفیت است که تنها با لوازم خواب راحت و مناسب ممکن می‌شود. لوازم خواب متنوعی مثل تشک‌ها و تخت‌ها برای داشتن خوابی لذت‌ بخش ابداع شده‌اند و با توجه به ویژگی‌های ساختاریشان هر یک کاربردهای گوناگونی دارند.تشک‌های خوشخواب از متداول‌ترین لوازم خواب هستند که در اکثر خانه‌ها به چشم می‌خورند اما برای نیازهای بیرون‌رو مناسب نیستند. به دنبال نیاز انسان به خوابیدن در شرایط متفاوت، تنوع لوازم خواب نیز گسترش پیدا کرد و لوازم بادی به بازار آمدند. لوازم بادی از جمله تخت بادی با ویژگی‌های منحصر به فرد، استراحتی با کیفیت را برای افراد ایجاد کردند. تشک خوشخواب و تخت بادی هر دو با یک هدف ساخته شده‌اند اما تفاوت‌هایی دارند که آن‌ها را برای نیازهای مختلف مناسب می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با تفاوت تخت بادی با خوشخواب آشنا و در مسیر انتخاب و خرید بهتر یاری کنیم.

تخت بادی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تخت‌های بادی، تخت‌های قابل حملی هستند که از پی وی سی، مخمل و لاستیک ساخته شده‌اند. این تخت‌ها در بدنه خود پمپ باد دارند و به صورت دستی، پدالی یا برقی به راحتی راه اندازی می‌شوند. همچنین ساک‌های مخصوصی طراحی شده‌اند که انتقال تخت‌های بادی تخلیه شده را به مکان‌های مختلف راحت می‌کنند.

این تخت‌ها با طراحی زیبا و وزن کم، مناسب استفاده در منزل، محل کار، کمپینگ و… هستند. تخت‌های بادی بهترین انتخاب برای کسانی هستند که فضای کافی برای تخت‌های چوبی ندارند، قصد دارند در سفرها خواب با کیفیتی داشته باشند یا به دنبال تختی راحت جهت استراحت‌های طولانی مدت برای افراد سالمند و بیمار هستند. تخت‌های بادی با تنوع زیاد در سایز و طراحی، سلیقه‌ها و نیازهای وسیعی را پوشش می‌دهند.

خوشخواب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشک‌های خوشخواب با ایجاد حس راحتی نه تنها کیفیت خواب شما را افزایش می‌دهند بلکه از سلامتی شما نیز محافظت می‌کنند. این تشک‌ها با داشتن قابلیت ارتجاعی کافی، اندام‌های مختلف بدن مثل گردن، پهلوها و کمر را در بهترین حالت قرار می‌دهند؛ بنابراین در دراز مدت آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود. همچنین کپسول‌های تشک‌های خوشخواب با افزایش جریان هوا دما را تنظیم می‌کنند.

این تشک‌های محبوب دارای لایه‌هایی از جنس الیاف، پنبه، موکت، روکشی نرم و در اکثر موارد فنر هستند. تفاوت در تعداد و جنس لایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های داخلی خوشخواب‌ها باعث تنوع آن‌ها در ارتفاع، کیفیت و دوام می‌شود. معمولا تشک‌هایی که ارتفاع بیشتری دارند مرغوب‌ترند و حداقل ده سال عمر می‌کنند اما تشک‌های غیر استاندارد حداکثر تا ۴ سال قابل استفاده هستند. روکش‌ خاص تشک‌ خوشخواب آن‌ را در مقابل آب و فرسودگی مقاوم می‌کند و در حین حال به آن لطافت می‌بخشد.

تفاوت تخت بادی با خوشخواب در چیست؟

تخت بادی و خوشخواب هر دو با هدف افزایش راحتی و کیفیت استراحت طراحی شده‌اند اما تفاوت‌هایی در ساختار و موارد استفاده از آن‌ها وجود دارد. با بررسی تفاوت‌ تخت بادی با خوشخواب می‌توانید آسانتر انتخاب و خرید کنید. در ادامه به این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم.
۱ . مهم‌ترین تفاوت تخت بادی با خوشخواب داشتن قابلیت جا به جایی است. تخت‌های بادی به راحتی با گاز پر و همینطور تخلیه می‌شوند و این ویژگی حمل آن‌ها را به هر مکانی ممکن می‌کند اما خوشخواب‌ها با توجه به ساختارشان برای استفاده در منزل طراحی شده‌اند.
۲ . تخت‌های بادی از پی وی سی و خوشخواب‌ها از پنبه و موکت ساخته شده‌اند. تفاوت تخت بادی با خوشخواب در ساختار، کاربرد آن‌ها را نیز تغییر می‌دهد.
۳ . تخت بادی از گاز پر شده اما خوشخواب از چندین لایه الیاف و پنبه تشکیل شده است. مسلما تخت بادی بیشتر از خوشخواب در خطر آسیب و فرسودگی قرار دارد. البته طول عمر محصولات به روش نگهداری و میزان استفاده از آن‌ها بستگی دارد اما یک تشک خوشخواب مرغوب بیشتر از ۱۰ سال و یک تخت بادی در بهترین شرایط ۷ سال عمر می‌کند.
۴ . هر دو محصول در قیمت‌های متنوعی موجود هستند، اما معمولا قیمت لوازم بادی ارزانتر از لوازمی است که دارای الیاف و فنر هستند.
۵ . تشک‌های خوشخواب وزن و تنوع زیادی در ارتفاع دارند اما حداکثر ارتفاع یک تخت بادی ۵۶ سانتی متر است و به دلیل ساختار سبک طراحی می‌شود.

تخت بادی یا خوشخواب؟ کدام بهتر است؟

با بررسی کامل تفاوت تخت بادی با خوشخواب بیشتر با معایب و مزیت‌های این دو محصول آشنا شدیم و‌ به ذهنیت شفاف‌تری از کاربرد ‌آن‌ها دست یافتیم. بر اساس مقایسه‌های صورت گرفته تخت‌های بادی با دارا بودن قابلیت جا به جایی در بیرون از منزل کاربرد بیشتری نسبت به خوشخواب‌ها دارند.

خوشخواب‌ها سنگین اما به همان اندازه راحت هستند و همینطور طول عمر بیشتری دارند؛ پس به طور کلی گزینه بهتری برای انتخاب وجود ندارد. کافی است قبل از انتخاب و خرید نیازهای خود و محصول مورد نظر را خوب بشناسید. امیدوارم با استفاده از این نکات بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *