مقالات

نکات مهم درباره نگهداری از محصولات بادی

نکات مهم درباره نگهداری از محصولات بادی

امروزه محصولات بادی با کنار زدن محدودیت‌های مثل کمبود فضای کافی، کمبود بودجه و زمان، محبوبیت بیشتری را کسب کرده‌اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای استراحت، تفریح، ورزش و درمان به حساب می‌آیند. کاربرد زیاد محصولات بادی در زندگی روزمره ما اهمیت توجه به نکاتی مثل چگونگی راه اندازی، نگهداری و تعمیر آن‌ها را افزایش می‌دهد. حال که محصولات بادی به عضوی جدایی ناپذیر از زندگیمان تبدیل شده، ضروری است اطلاعاتی را جهت افزایش عمر و استفاده بهینه‌تر از این محصولات به یاد داشته باشیم. در ادامه نکات مهمی که در نگهداری از محصولات بادی لازم داریم را بررسی می‌کنیم.

نصب و راه اندازی محصولات بادی

محصولات بادی سبک و قابل حمل‌اند و به راحتی نصب می‌شوند، اما نگهداری از آن‌ها امری حساس است و به نکاتی توجه داشته باشیم. همانطور که می‌دانید محصولات بادی برای راه اندازی باید به اندازه کافی از باد پر شوند، به این منظور محصولات بادی دریچه‌های هوای مخصوصی روی بدنه خود دارند که با استفاده از پمپ‌های مخصوص، باد می‌شوند. این دریچه‌ها به اصطلاح پستانکی هستند و با پمپ‌های دستی، پدالی و برقی کار می‌کنند.
طراحی این دریچه‌ها به گونه‌ای است که حتی در صورت باز بودن، خروج باد صورت نمی‌گیرد. برای نصب محصولات بادی کافی است با اتصال یک نوع پمپ‌ بادی به دریچه مخصوص آن را باد کنید. پمپ‌های دستی و پدالی نیازی به برق ندارند و برای استفاده در بیرون از منزل مناسب‌ترند، اما مسلما زمان بیشتری را باید صرف باد کردن محصول بادیتان کنید.

استفاده از پمپ‌های برقی

پمپ‌های بادی برقی با مصرف برق بسیار سریع‌تر لوازم بادی را باد می‌کنند و برای لوازم بزرگی مثل استخرها و تخت‌ها بسیار مناسب‌اند. همچنین می‌توانید نوع فندکی آن‌ را با برق ۱۲ ولت خودرو خود شارژ کنید. این پمپ‌ها پر کردن و خالی کردن محصولات بادی را به آسانی انجام می‌دهند.

بهترین روش برای نگهداری از محصولات بادی

در بخش قبلی آموختیم که چگونه می‌توان لوازم بادی را راه اندازی کرد، اما قبل از شروع به باد کردن محصولات بادی باید محیط مناسبی را برای نصب آن‌ها انتخاب کنید. انتخاب مکان مناسب برای محصولات بادی بزرگتر مثل استخرها و تخت‌های بادی با سایز بزرگ اهمیت بیشتری دارد چون با باد کردنشان وزن زیادی پیدا می‌کنند و جا به جایی آن‌ها بسیار سخت می‌شود. قبل از باد کردن لوازم بادی مکانی مناسب برای نصب و استفاده از آن‌ها در نظر بگیرید و فرآیند باد کردن را در همان مکان انجام دهید تا در صورت مناسب نبودن محیط به بدنه آن‌ها آسیبی نرسد. لوازم بادی از پی وی سی و وینیل ساخته شده‌اند و تا حد زیادی نسبت به آسیب‌های محیطی مقاوم‌اند؛ اما نباید در استفاده از آن‌ها بی‌احتیاطی کنیم.

برای نگهداری از محصولات بادی باید توجه خاصی به محیط و لوازم اطراف آن‌ها داشته باشیم. مکانی که برای نصب محصولات بادی انتخاب می‌کنیم می‌تواند فضای باز، منزل و… باشد، این مکان باید عاری از هرگونه اشیا تیز و بران باشد و همینطور در معرض تابش شدید نور خورشید نباشد. اگر اشیا تیز در بدنه لوازم بادی فرو روند باعث پارگی می‌شوند و تابش شدید و طولانی مدت نیز باعث فرسودگی و تخریب آن‌ها می‌شود. در نگهداری از لوازم بادی علاوه بر توجه به بدنه و محیط، تمیز نگهداشتن آن‌ها نیز اهمیت خاصی در حفظ سلامتی شما و طول عمر محصولات دارد.
تمیز کردن آن‌ها باید به صورت منظم و با دقت انجام شود تا از اجتماع کپک، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌های محیطی در امان بمانند. هنگام پر و خالی کردن لوازم بادی به آن‌ها فشار وارد نکنید و در استفاده از آن‌ها صبور باشید.

نحوه تعمیر محصولات بادی

نکاتی برای نگهداری از محصولات بادی بیان شد که می‌توان با رعایت آن‌ها تا حد زیادی طول عمرشان را افزایش داد، اما در صورت بروز آسیب و پارگی امکان تعمیر و استفاده دوباره از آن‌ها وجود دارد؟ بله، امکان تعمیر محصولات بادی وجود دارد. برای تعمیر پارگی لوازم بادی برچسب‌های مخصوصی طراحی شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به همراه محصولات بادی خریداری کنید. کافی است محل پارگی را به وسیله آب و کف صابون تشخیص دهید. بعد از تشخیص محل پارگی، محصول بادی را خشک کنید و به وسیله چسب مخصوص، برچسب‌ها را روی قسمت آسیب دیده بچسبانید و به مدت ۲۴ ساعت تحت فشار قرار دهید.

در پایان

با رعایت نکات گفته شده، دیگر نصب، تعمیر و نگهداری از محصولات بادی کار دشواری نیست و فقط کمی دقت می‌طلبد. این نکات برای سلامتی شما و افزایش طول عمر محصولات بادی ضروری‌ هستند، بنابراین اجرای آن‌ها را جدی بگیرید و با این کار سلامتی خود و محصول بادی‌تان را تضمین کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *