مقالات

آشنایی با مزیت های جکوزی بادی

آشنایی با مزیت های جکوزی بادی

چند دقیقه استراحت در آب گرم، در انتهای یک روز پر مشغله، می‌تواند آرامش فراوانی را به ما هدیه دهد، جکوزی‌ها هستند که این امکان را فراهم می‌کنند. جکوزی‌ها تنوع زیادی دارند و بسته به نیاز و شرایط افراد می‌توانند سرامیکی، بتنی، بادی و… باشند. جکوزی‌هایی از قبیل سرامیکی و بتنی مناسب نصب در فضاهای عمومی و اتاق‌های منزل هستند، وزن زیادی دارند و قابل جا به جایی نیستند. امروزه مزیت های جکوزی بادی نسبت به انواع مدل جکوزی‌های بتنی و سرامیکی باعث شده تا این محصول طرفداران بیشتری پیدا کند.

مزیت های جکوزی بادی

جکوزی‌های بادی حوضچه های آبی هستند که با هدف از بین بردن محدودیت‌های مکانی، مالی و امکانات خاص طراحی شده‌اند. این جکوزی‌ها به دلیل طراحی خاص‌شان سبک هستند و به آسانی در مکان‌های گوناگون مثل منزل، باشگاه‌های ورزشی، مراکز آب درمانی و… نصب می‌شوند. در ادامه مزیت‌های بیشتری را بیان می‌کنیم.

وزن کم به همراه استحکام بالا

به دلیل استفاده از پی وی سی طرح چرمی الیاف دار به عنوان ماده اولیه در ساخت جکوزی بادی، این محصول دوام بالایی دارد. استحکام بالای آن باعث می‌شود محدودیتی در استفاده در فضای باز و زیر نور خورشید وجود نداشته باشد. کاربرد پی وی سی علاوه بر استحکام بالای جکوزی بادی به آن وزن کمی می‌دهد و این برتری باعث جا به جایی آسان آن می‌شود. همچنین پی وی سی نسبت به آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد که از آسیب و تخریب بدنه جکوزی بادی جلوگیری می‌کند.

ماساژور آبی ارزان و قابل حمل

در انواع جکوزی بادی، جت‌هایی مخصوص با به حرکت در آوردن آب و پمپ کردن آن با فشار در قسمت‌های مختلف جکوزی، ماساژی کاملا کنترل شده ایجاد می‌کنند. این جریان آب در جکوزی بادی با ماساژ دادن اندام‌ها روشی عالی برای تسکین دردهای عضلانی، استخوانی و مفاصل است، بنابراین جکوزی بادی علاوه بر استفاده برای استراحت و تفریح، کاربرد درمانی نیز دارد. انواع جکوزی بادی به دلیل پرتابل بودن، راحت بودن نصب و جمع و قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر جکوزی‌ها می‌توانند جایگزین خیلی خوبی برای افراد بیمار و سالمندی باشند که قادر به استفاده از جکوزی‌های عمومی نیستند.

جکوزی بادی مجهزتر از سایر جکوزی‌ها

مجهز بودن جکوزی‌های بادی به پمپ‌های قوی تصفیه و هیتر آب، آن‌ها را از تصفیه آب و گرمکن جدا یا شلنگ ورودی بی‌نیاز می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند آن‌ها به محصولاتی کامل‌تر از سایر جکوزی‌ها تبدیل شوند. پمپ‌های تصفیه از کدر شدن آب بعد از استفاده‌های متوالی جلوگیری می‌کنند و فیلترهای قابل تعویض دارند. همچنین هیترهای جکوزی بادی دارای نمایشگر دیجیتالی هستند که به تنظیم دما کمک می‌کند.

ویژگی های جکوزی بادی

تنظیم خودکار دما و فشار

انواع جکوزی بادی می‌توانند هر ساعت دمای آب را ۲ درجه افزایش دهند و آن را حداکثر به دمای ۴۰ درجه سانتی گراد برسانند. با استفاده از ریموت‌های مخصوص همراه جکوزی بادی می‌توان دمای آن را به راحتی تنظیم کرد. همچنین وجود فشار سنج‌های هوشمند در این جکوزی‌ها فشار آب را از طریق مانیتور مخصوص به ما نشان می‌دهد و از این طریق از ترکیدن بدنه جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از اتلاف دما و انرژی

کاور مخصوصی همراه جکوزی بادی ارائه می‌شود که می‌تواند برای جلوگیری از اتلاف گرما و تغییر دمای آب مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر کاور مخصوص، خاموش شدن خودکار گرمکن نیز بعد از تنظیم دما به کاهش اتلاف انرژی کمک ‌می‌کند. همچنین اگر جکوزی به مدت ۷۲ ساعت روشن بماند، گرمکن به صورت خودکار خاموش می‌شود.

راه اندازی آسان جکوزی‌های بادی

جکوزی‌های بادی برای راه اندازی نیازی به پمپ باد جداگانه ندارند چون در بدنه آن‌ها پمپ بادی مخصوصی تعبیه شده است. این جکوزی‌ها برای راه اندازی به ۶۰ لیتر آب و جریان برق ۱۳ آمپری نیاز دارند. جکوزی‌های بادی از برق شهری استفاده می‌کنند و وجود محافظ‌هایی درون دوشاخه‌ آن‌ها باعث حفظ ایمنی در زمان نوسان برق می‌شود.

انواع جکوزی بادی

جکوزی‌های بادی به صورت پیش ساخته هستند و بر اساس شکل به صورت‌های گرد، بیضی، مربع، مستطیل، شش یا هشت ضلعی طراحی می‌شوند، اما جکوزی‌های بادی گرد و مربعی پرفروش‌تر و جکوزی‌های شش یا هشت ضلعی اندازه بزرگتری دارند.
بر اساس ظرفیت نیز به جکوزی‌های تک نفره و چند نفره تقسیم می‌شوند. گنجایش حداقلی جکوزی‌های بادی دو نفر بزرگسال است و تنوع گنجایش می‌تواند تا بیشتر از ۶ نفر نیز افزایش یابد که برای مصرف خانوادگی مناسب است.
بعضی از انواع جکوزی بادی به نشیمنگاه‌های بادی مجهز هستند که استراحت طولانی مدت را راحت‌تر می‌کند. همچنین استفاده از لامپ‌های LED در دیواره برخی از جکوزی‌های بادی باعث افزایش نوردهی، زیبایی و آرامش می‌شود.

کدام نوع جکوزی بادی را بخریم؟

انواع جکوزی بادی با مزایای بسیار، برای شرایط و نیازهای مختلفی قابل استفاده هستند. تنوع بالای آن‌ها در اندازه و شکل سلیقه‌های زیادی را پوشش می‌دهد. با تهیه جکوزی بادی می‌توانید وسیله‌ای چند منظوره داشته باشید که به راحتی به محل مورد علاقه‌تان منتقل می‌شود. اگر قصد دارید با خانواده یا دوستان از استراحت در آب لذت ببرید سراغ جکوزی‌های بادی بزرگ بروید، در غیر این صورت انواع جکوزی بادی دونفره و کمی بزرگتر می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. می‌توانید بر اساس سلیقه و مکان نصب جکوزی شکل آن را نیز تعیین کنید و یک جکوزی به صورت پکیجی کامل بدون نیاز به لوازم جانبی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *