مقالات

تفاوت بین تشک و تخت بادی چیست؟

تشک و تخت بادی

امروزه استفاده از محصولات بادی نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته زیرا با توجه به ساختاری که این محصولات دارند برای استفاده از آن‌ها نیازی به داشتن فضای بزرگ نیست و می‌توان در صورت عدم استفاده به راحتی آن‌ها را جمع کرد و در زمان دیگر مورد استفاده قرار داد. تشک و تخت بادی از محصولات کاربردی و پرفروش بادی هستند که بسیاری در زمان خرید آن‌‌ها نمی‌توانند به راحتی گزینه‌ای که مناسب است را انتخاب کنند که با توجه به همین موضوع در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت کامل بررسی کنیم.

شباهت‌های تشک و تخت بادی

همانطور که از نام این محصول مشخص است هر دو برای داشتن خوابی راحت طراحی شده‌اند. این دو محصول از مقاومت بالایی برخوردار هستند و با توجه به همین موضوع همه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. دلیل کیفیت بالای تشک و تخت بادی آن است که تولید کنندگان از مواد اولیه مقاومی برای جنس رویه استفاده کرده‌اند تا در برابر پارگی و آسیب دیدن از تحمل بالایی برخوردار باشد. همچنین باید اضافه کرد که رویه تشک بادی و تخت بادی به صورت مواج طراحی شده تا فرم پذیر باشد تا زمانی که فرد روی آن‌ها قرار می‌گیرد، تخت و تشک بادی فرم بدن او را به خود می‌گیرند و باعث می‌شوند تا فرد احساس بهتری داشته باشد. وجود حفره‌ای در سطح این دو محصول ایجاد شده که به عبور هرچه بهتر جریان هوا کمک می‌کند تا از عرق کردن و بالا رفتن دمای بدن نیز جلوگیری به عمل آید.

تفاوت تشک و تخت بادی

هرچند این دو محصول شباهت‌های بسیاری دارند ولی تفاوت‌های آن‌ها باعث می‌شود تا بتوان از هر کدام به منظور خاصی استفاده کرد.

۱. طراحی و ساختار

به طور کلی طراحی و ساختار تشک و تخت بادی با یکدیگر متفاوت است و تشک های بادی معمولا اندازه کوچک‌تری دارند. همچنین طراحی تخت‌های بادی نیز با توجه به اینکه معمولا در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار شکیل‌تر و زیباتر است.

۲. تفاوت در راه اندازی

در تخت های بادی با توجه اینکه حجم بالاتری دارند، برای پر شدن هوا از پمپ‌های باد برقی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها با اتصال به برق شهری توان بالایی دارند و امکان پر شدن تخت خواب‌های بزرگ تنها در ۵ دقیقه فراهم شده است. همچنین باید اضافه کرد که پمپ‌های سر خودی که روی تخت خواب بادی قرار گرفته امکان تخلیه را داشته با با استفاده از آن‌ها خالی کردن باد تخت خواب نیز در زمان کوتاهی انجام می‌شود. این در حالی است که تشک های بادی بدون پمپ برقی هستند و در بدنه آن‌ها تنها دریچه‌ای قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان نسبت به باد کردن تشک اقدام کرد. با توجه به حجم کمتری که این محصول دارد، برای باد کردن آن می‌توان از پمپ دستی استفاده کرد.

۳. تحمل وزن و ابعاد

تشک ها و تخت های بادی از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند، هر چند از نظر طول و عرض می‌توان آن‌ها یکسان دانست ولی در تخت خواب های بادی حاشیه‌های هرز بیشتری برای زیبایی تخت در نظر گرفته شده که در نتیجه برای قرار دادن آن‌ها به فضای بیشتری نیاز است. از نظر ارتفاع نیز باید اشاره کرد که تخت های بادی ارتفاع بیشتری دارند و تقریبا دو تا سه برابر تشک های بادی هستند. برخورداری از ارتفاع بیشتر در تخت های بادی باعث نرم شدن آن‌ها نسبت به تشک‌های بادی شده و همچنین ظاهر آن‌ها را شیک‌تر کرده است.

سخن آخر

هرچند تشک و تخت بادی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند ولی می‌توان هریک از آن‌ها را به جای دیگری مورد استفاده قرار داد. در میان تمامی تخت و تشک‌های بادی ارائه شده به بازار محصولات اینتکس از کیفیت و طول عمر بهتری برخوردار هستند که از طریق وب سایت اینتکس کالا می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *