مقالات

عمر تخت بادی چقدر است؟

عمر تخت بادی

خواب و استراحت بخش مهمی از زندگی همه ما را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل همه ما به دنبال وسایلی هستیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم خواب بهتری را تجربه کنیم. یکی از وسایلی که با استفاده از آن می‌توانید خوابی راحت را در هرجا تجربه کنید، تخت بادی است. تخت بادی در دو مدل تک نفره و دو نفره تولید شده تا بتوان از آن با توجه به نیاز و همچنین فضای در دسترس استفاده کرد. هرچند این مدل تخت طرفداران بسیاری دارد ولی در زمان خرید آن نگرانی‌هایی مانند عمر مفید آن و موارد نگهداری وجود دارد که در این مقاله به صورت کامل آن را بررسی کرده‌ایم.

طول عمر تخت بادی

به طور کلی طول عمر تمامی محصولات بادی بسته به شرایط نگهداری آن‌ها و همچنین جنس آن ها متفاوت است. تخت خواب های بادی نیز از این قافله جدا نیستند و معمولا حداکثر عمر آن‌ها چیزی در حدود ۵ تا ۷ سال است.

چند راه حل برای افزایش طول عمر تخت بادی

در ادامه با چند راه حل ساده و البته مفید آشنا خواهید شد که با اجرا آن‌ها می‌توانید باعث افزایش طول عمر تخت بادی خود شوید و در زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

۱. پهن کردن یک ملافه روی تخت خواب بادی

هرچند رویه خود تخت خواب بادی معمولا از قابلیت مناسبی برای خوابیدن برخوردار است و می‌توان بدون نیاز به ملافه از آن استفاده کرد ولی توصیه می‌شود از ملافه‌ای به اندازه کل سطح تخت خواب استفاده شود تا از انتقال عرق بدن، روغن و هر نوع عامل خارجی دیگر به تخت جلوگیری شود.

۲. خرید از شرکتی با پشتیبانی خوب

برای خرید محصولات بادی بهتر است از طریق شرکت‌های شناخته شده در این زمینه یا نمایندگی‌های آن‌ها اقدام کنید. شرکت‌های شناخته شده معمولا از پشتیبانی خوبی برخوردار هستند و در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

۳. تهیه تخت خواب جدا برای حیوانات خانگی

با توجه به اینکه برخی از باکتری‌های موجود در بدن و موی حیوانات خانگی ممکن است، باعث آسیب به تخت خواب شما شود توصیه می‌کنیم که برای حیوانات خانگی خود تخت خواب جدا تهیه کنید. همچنین باید اشاره کرد که ناخن و دندان‌های حیوانات نیز باعث سوراخ یا پارگی تخت خواب می‌شود.

۴. پرهیز از پریدن روی تخت خواب

هرچند تخت خواب بادی از توانایی خوبی برای تحمل وزن‌های بالا برخوردار است ولی از پریدن روی این تخت باید خودداری کنید زیرا پریدن روی تخت باعث کاهش عمر مفید آن می‌شود.

۵. دقت در زمان جا به جایی تخت خواب

در زمان جا به جایی تخت خواب باید دقت کنید که تخت با اجسام تیز داخل خانه تماس نداشته باشد زیرا تماس با هر گونه جسم تیزی می‌تواند به تخت خواب آسیب زده و باعث پارگی آن شود.

۶. جلوگیری از نفوذ حیوانات موذی

حیوانات موذی مانند موش، مورچه یا موریانه می‌توانند باعث خوردگی و سوراخ شدن تخت خواب های بادی شوند. برای اینکه هم محل زندگی و هم وسایلی که دارید از نفوذ چنین حیواناتی در امان باشند، لازم است که قسمت‌های مختلف را سمپاشی کنید و این کار را در بازه‌های زمانی مختلف تکرار کنید.

۷. برگرداندن تخت خواب در بازه‌های زمانی مختلف

توصیه می‌شود که هر چند مدت یکبار تخت خواب خود را به صورت ۱۸۰ درجه بچرخانید یعنی قسمت سر و پاها را عوض کنید تا تخت خواب حالت کشسانی خود را حفظ کند.

۸. تمیز کردن تخت خواب بادی

پس از آنکه مدتی از تخت خواب بادی استفاده کردید، با روش‌های صحیح نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید تا از لکه شدن و تغییر ظاهر آن جلوگیری شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *