مقالات

راهنمای خرید عینک شنا غواصی

راهنمای خرید عینک شنا غواصی

شنا کردن از ورزش‌ها و تفریحاتی است که همه ما به آن علاقه‌مند هستیم. برای اینکه بتوانیم راحت‌تر و البته لذت بخش‌تر شنا کنیم باید تجهیزات و وسایل مناسب این ورزش را تهیه کنیم. از اساسی‌ترین تجهیزاتی که برای شنا باید تهیه کرد، مایو و عینک شنا است. اگر سری به فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات غواصی بزنید با مدل‌های مختلفی از عینک شنا غواصی روبرو خواهید شد که هریک دارای ویژگی‌هایی هستند. تنوع عینک شنا باعث می‌شود تا انتخاب از بین آن مشکل باشد به همین ترتیب باید نکاتی را درباره خرید این محصول بدانید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پس از خواندن آن بتوانید مناسب‌ترین عینک شنا غواصی را خریداری کنید.

سایز لنز عینک شنا غواصی

از اولین نکاتی که در هنگام خرید عینک شنا باید به آن دقت داشته باشد، سایز لنز است که باید متناسب با صورت شما باشد. عینک‌های شنا معمولا در دو حالت بزرگ و کوچک در بازار وجود دارند که لنزهای بزرگ دید گسترده‌تری به شما می‌دهند و در هنگام شنا و غواصی می‌توانید دید بهتری داشته باشید. لنزهای کوچک با توجه به طراحی که دارند، روی عضلات چشم‌ها فشار وارد می‌کنند و به همین ترتیب برای افرادی که شناگر حرفه‌ای هستند و در مسابقات شرکت می‌کنند، مناسب است.

عینک شنا مسابقه اینتکس 55691

رنگ لنز عینک

اگر نگاهی به عینک های شنا غواصی بیندازید خواهید دید که این محصول در رنگ‌های مختلفی مانند دودی، بنفش، آبی، زرد و … موجود است که هریک از آن‌ها برای شرایط نوری خاصی مناسب بوده و باید متناسب با شرایط و محیطی که در آن قصد شنا دارید، عینک مناسب خود را تهیه کنید.

میزان محافظت از چشم

مهم‌ترین ویژگی که یک عینک شنا استاندارد و باکیفیت باید داشته باشد، نفوذ نکردن آب است. بسیاری از عینک‌هایی که در بازار وجود دارند، دارای نوار سیلیکیونی در اطراف لنز خود هستند که این نوار به خوبی روی اطراف چشم قرار می‌گیرد و مانع از ورود آب به داخل عینک می‌شود.

شکل ظاهری

عینک‌های شنا با سه شکل ظاهری متفاوت در بازار موجود هستند. مدل اول عینک‌های سوئدی هستند که برای شناگران حرفه‌ای کاربرد دارند. مدل دوم عینک‌های تفریحی هستند و همانطور که از نامشان مشخص است برای افرادی که گاهی برای تفریح شنا می‌کنند، مناسب هستند. مدل سوم نیز عینک‌های کلاسیک هستند که در دنیای ورزش به عینک‌های واشری شناخته می‌شوند. مدل ترکیبی نیز از عینک‌های شنا وجود دارد که همراه با لوله‌های تنفسی هستند و بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ماسک شنا 55977

قیمت عینک شنا

با توجه به اینکه عینک‌های شنا توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند، این محصول با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است. توصیه می‌شود افرادی که به ماندن زیر آب علاقه‌مند هستند از ماسک شنا استفاده کنند که هم از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و هم می‌توانند با استفاده از آن دید خوبی زیر آب داشته باشند. همچنین برای کسانی که به صورت حرفه‌ای شنا انجام می‌دهند، شرکت‌های معروف مانند شرکت اینتکس عینک شنا مسابقه را طراحی کرده که از قیمت مناسبی برخوردار است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *