مقالات

تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته؛ استخر بادی چه تفاوتی با استخر پیش ساخته دارد؟

استخر بادی چه تفاوتی با استخر پیش ساخته دارد؟

شنا کردن یکی از پرطرفدارترین تفریحات و ورزش‌هایی است که علاقه‌مندان زیادی دارد. کودکان در هر سنی از آب‌تنی و شنا لذت می‌برند و بزرگسالان نیز به آفتاب گرفتن و شناور ماندن بر سطح آب یا شنا کردن علاقه زیادی دارند. اما دسترسی به دریا یا رودخانه‌های پرآب در تمام نقاط و در تمام فصول سال امکان پذیر نیست. به همین دلیل انواع استخر خانگی، استخر پیش ساخته و استخر بادی توسط شرکت‌های مختلف تولید شدند تا دسترسی به تفریحات آبی را سریع‌تر و آسان‌تر کنند.

در میان انواع استخر‌های تولید شده، استخر بادی و استخر پیش ساخته طرفداران بیشتری دارند. اغلب مردم این دو استخر را مشابه یکدیگر می‌دانند در حالی که تفاوت‌های بسیاری بین این دو استخر وجود دارد. تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته در جنس بدنه، روش نصب و موارد دیگری است که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

استخر بادی چیست؟

استخرهای بادی یکی از محصولات پرطرفدار بادی هستند که در ابعاد و اندازه‌های متنوع تولید می‌شوند. بیشتر این نوع از استخرها برای کودکان ساخته می‌شوند و ابعاد کوچکی دارند. جنس بدنه استخرهای بادی از ماده‌ای به نام پی وی سی است و در طرح‌های فانتزی و جذابی تولید می‌شوند.

استخر پیش ساخته چیست؟

استخرهای پیش ساخته همانطور که از نام‌شان پیدا است، نوعی استخر آماده به شمار می‌روند. این استخر‌ها در ابعاد بزرگ‌تری نسبت به استخر‌های بادی تولید می‌شوند و اغلب مناسب بزرگسالان یا استفاده خانوادگی هستند.

تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته

استخر بادی و استخر پیش ساخته هر دو از محصولاتی هستند که توسط شرکت اینتکس تهیه و تولید می‌شوند. اما شاید این ویژگی تنها ویژگی مشترک میان این دو محصول باشد. در این بخش ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو محصول پرطرفدار را به طور جداگانه بررسی و مقایسه می‌کنیم.

جنس بدنه

اولین تفاوت قابل ذکر استخر بادی و استخر پیش ساخته در جنس بدنه آن‌ها است. از آنجایی که پی وی سی ماده‌ای مقاوم، انعطاف‌پذیر، ضد حساسیت و ضد آب است، در ساخت محصولات بادی کاربرد فراوانی دارد.
جنس بدنه استخر‌های بادی از پی وی سی است. پی وی سی بسیار مقاوم است و این امر باعث دوام بالای استخرهای بادی می‌شود. همچنین از آنجایی که این استخر‌ها بیشتر برای کودکان ساخته می‌شوند، ضد حساسیت بودن PVC یکی از مزیت‌های مهم در ساخت استخر بادی کودک به شمار می‌رود. زیرا پوست کودکان بسیار حساس‌تر است.
از طرفی استخرهای پیش ساخته از جنس پی وی سی الیاف‌دار ساخته می‌شوند. علاوه بر ویژگی‌های گفته شده برای استخرهای پی وی سی، این استخرها مقاومت بالاتری دارند و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهند داشت.

ابعاد

همانطور که گفته شد، استخرهای بادی معمولا در سایزهای کوچک‌تر و در ابعاد استخر بادی مخصوص کودک یا استخر بادی مخصوص نوجوانان ساخته می‌شوند. در طرف مقابل استخرهای پیش ساخته عموماً ابعاد بزرگ‌تری دارند. این استخر خانوادگی و بزرگ می‌تواند برای بزرگسالان و کودکان مناسب باشد.

کاربرد و موارد استفاده

از دیگر تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته می‌توان به کاربرد آن‌ها اشاره کرد. استخرهای بادی در طرح‌های فانتزی تولید می‌شوند و ابعاد کوچک‌تری دارند. این استخرهای بیشتر برای آب‌تنی و بازی کودکان به کار می‌روند. همچنین از استخر بادی اینتکس می‌توان به عنوان استخر شن، استخر توپ و سایر استخرهای بازی کودکان استفاده کرد.

از طرفی استخر پیش ساخته با ابعاد بزرگ‌تر ساخته می‌شود. این استخرها برای شنا یا آفتاب گرفتن مناسب هستند و هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از آب‌تنی و شنا در این استخرها لذت ببرند. علاوه بر موارد گفته شده، از استخر پیش ساخته به عنوان استخر پرورش ماهی و استخر کشاورزی نیز استفاده می‌شود.

نحوه نصب و راه اندازی

تفاوت اصلی و عمده دیگری که بین استخر بادی و استخر پیش ساخته وجود دارد، تفاوت در نحوه راه اندازی آن‌ها است. استخرهای بادی به راحتی و با کمک پمپ‌های دستی یا برقی قابل باد شدن هستند. پر باد کردن و راه‌اندازی این استخر‌ها زمان خیلی کمی طول می‌کشد.

مراحل نصب استخرهای پیش ساخته کمی سخت‌تر است. با اینکه راه اندازی استخر پیش ساخته نیز به زمان زیادی نیاز ندارد اما گاهی ممکن است برای یادگیری نحوه نصب آن به کمک متخصصین اینتکس نیاز داشته باشید. البته دسته‌ای از استخرهای پیش ساخته به نام استخر ایزی ست، همانطور که از نامش واضح است، زمان زیادی برای نصب نیاز ندارد و تنها با باد کردن لبه آن و قرار دادن شلنگ آب درون استخر می‌توانید به راحتی استخر ایزی ست خود را راه اندازی کنید. اما به طور کلی راه اندازی استخر پیش ساخته نسبت به راه اندازی استخر بادی با زحمت و چالش بیشتری همراه است.

تنوع در طرح‌ها

دیگر تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته در رنگ و طراحی آن است. اغلب استخرهای پیش ساخته ظاهری مشابه دارند و در طراحی آن‌ها سادگی بیشتری به چشم می‌آید. در مقابل استخرهای بادی تنوع بسیار بالایی دارند و در ابعاد، مدل‌ها و طرح‌های خاص و جذاب زیادی تولید می‌شوند.

استخر بادی بخریم یا استخر پیش ساخته؟

در این مقاله چند مورد از اصلی‌ترین تفاوت استخر بادی و استخر پیش ساخته ذکر شد. باید توجه داشته باشید که قبل از خرید استخر بادی مورد نظر خود، حتما فاکتورهایی مانند شرایط نگهداری، فضای کافی و نوع نیاز خود را مد نظر داشته باشید. اگر به دنبال خرید استخری برای سرگرمی و تفریح کودکان خود هستید ممکن است انواع استخرهای بادی انتخاب بهتری برای شما باشد. از طرفی اگر به یک استخر خانوادگی نیاز دارید تا با خانواده یا دوستان خود به تفریح و آب‌تنی بپردازید، خرید استخر پیش ساخته اینتکس را به شما توصیه می‌کنیم. در هر صورت قبل از خرید استخر بادی یا استخر پیش ساخته اینتکس شرایط لازم را بررسی کنید. با بررسی شرایط می‌توانید بهترین محصول متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا بهترین مدل‌ها و طرح‌های استخر بادی و استخر پیش ساخته را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید به راحتی با سر زدن به صفحه فروشگاه اینتکس کالا و بررسی ویژگی‌های هر محصول، به خرید استخر بادی یا خرید استخر پیش ساخته مورد نظر خود با بهترین قیمت و کیفیت بپردازید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *