مقالات

راهنمای خرید و انتخاب تشک جامپینگ بادی

راهنمای خرید و انتخاب تشک جامپینگ بادی

تشک جامپینگ یا ترامپولین بادی یکی از پرطرفدارترین محصولات بادی است که برای افراد در هر رده سنی، هیجان و نشاط فراوانی به ارمغان می‌آورد. ترامپولین بادی علاوه بر تفریح، ابزاری ورزشی نیز به شمار می‌رود و برای سلامتی روحی و جسمی کودکان و بزرگسالان مفید است. ترامپولین‌های بادی موجود در بازار انواع، ابعاد و اشکال مختلفی دارند. به همین دلیل انتخاب تشک جامپینگ بادی متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای خود ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله نکاتی برای انتخاب و خرید بهترین ترامپولین بادی را بررسی می‌کنیم تا مناسب‌ترین تشک جامپینگ بادی با شرایط و ویژگی‌های مخصوص خودتان خریداری کنید.

تشک جامپینگ بادی چیست؟

تشک جامپینگ بادی که با نام ترامپولین بادی نیز شناخته می‌شود ابزاری تفریحی و ورزشی است. همانطور که از نام این محصول پیدا است، تشک جامپینگ بادی نوعی تشک بادی است که مخصوص پریدن طراحی و تولید می‌شود. تشک جامپینگ بادی تفریحی مهیج و نشاط‌آور است که برای تخلیه انرژی، انجام حرکات ورزشی و همچنین هماهنگ کردن و پرورش توانایی‌های حرکتی کودکان استفاده می‌شود.

ترامپولین بادی ابعاد متنوعی دارد و طرح‌ها و اشکال مختلف آن با هر سلیقه‌ای سازگار است. از تشک بادی جامپینگ بادی در آپارتمان‌ها، حیاط ویلا و منزل، مهد کودک‌ها و … استفاده می‌شود.

در هنگام انتخاب تشک جامپینگ بادی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

فاکتورهای زیادی در خرید و انتخاب ترامپولین بادی تاثیرگذار هستند. در ادامه این فاکتورها را بررسی می‌کنیم:

شکل بدنه

ترامپولین‌های بادی در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شوند. تشک جامپینگ مربعی، تشک جامپینگ گرد، تشک جامپینگ بیضی و … از انواع آن‌ها به شمار می‌روند. در هنگام انتخاب تشک جامپینگ بادی، شکل بدنه یکی از فاکتورهای مهم است. ترامپولین‌های گرد یکی از متدوال‌ترین انواع ترامپولین هستند که برای استفاده کودکان توصیه می‌شود.

از طرفی، تشک جامپینگ بیضی فضای بیشتری برای پرش دارد. تشک‌های جامپینگ بادی چند ضلعی نیز یکی دیگر از انواع پرفروش ترامپولین بادی هستند. در هنگام خرید ترامپولین بادی، نوع استفاده، محل استفاده و رده سنی افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند می‌تواند بر انتخاب شکل ترامپولین تاثیرگذار باشد.

ابعاد

فاکتور دوم در خرید و انتخاب ترامپولین بادی، ابعاد آن است. همانطور که گفته شد، تشک جامپینگ بادی اشکال متنوعی دارد و به شکل دایره، بیضی، چند ضلعی، مستطیل و … طراحی و تولید می‌شود. ابعاد تشک بادی یا قطر آن به نوع استفاده، محل نصب و تعداد افراد استفاده کننده از این محصول بستگی دارد.

اگر قصد خرید یک ترامپولین بادی خانگی دارید، تشک جامپینگ بادی گرد با قطرهای کوچک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. از طرف دیگر اگر فضای کافی برای راه اندازی ترامپولین بادی در اختیار دارید، می‌توانید از تشک‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید.

رده سنی

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در انتخاب تشک جامپینگ بادی، سن افراد استفاده کننده از این محصول است. به وضوح رده سنی افرادی که از تشک جامپینگ بادی استفاده خواهند کرد در انتخاب آن تاثیر بالایی دارد.
اگر به دنبال خرید و انتخاب ترامپولین بادی کودک هستید ابعاد کوچک‌تر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به طور کلی رده سنی در ابعاد، ظرفیت تحمل و شکل بدنه ترامپولین تاثیرگذار است.

ظرفیت تحمل

از ترامپولین بادی برای پرش و جنب و جوش استفاده می‌شود؛ به همین دلیل لازم است ظرفیت بالایی برای تحمل وزن و پرش‌های افراد داشته باشد. در هنگام خرید و انتخاب تشک جامپینگ بادی ظرفیت تحمل آن را به خوبی بررسی کنید تا بهترین تشک جامپینگ بادی مناسب خود را تهیه کنید.

جنس بدنه

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب تشک جامپینگ بادی، جنس بدنه آن است. همانطور که گفته شد، تشک جامپینگ بادی بستری مهیج و استاندارد برای تخلیه انرژی و انجام حرکات ورزشی است. به وضوح بدنه این تشک با پوست انسان برخورد زیادی دارد. به همین دلیل جنس بدنه آن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب ترامپولین بادی است. به طور معمول بدنه ترامپولین‌های بادی از جنس ماده‌ای به نام PVC تولید می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پی وی سی، مقاومت و استحکام بالای آن است. تشک جامپینگ پی وی سی بسیار مستحکم است و در مقابل نور خورشید و اشعه uv مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. یکی دیگر از مزیت‌های پی وی سی، ضد آب و حساسیت بودن آن است. به سبب این ویژگی و نرم و انعطاف‌پذیر بودن PVC، تشک جامپینگ بادی برای پوست کودکان و سایر پوست‌های حساس مشکلی ایجاد نمی‌کند.

ساختار کف تشک

از ترامپولین بادی برای پرش و پرت شدن در ارتفاع استفاده می‌شود. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد بررسی، ساختار کف تشک است. کف تشک جامپینگ بادی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و در اثر پرش‌های متداول، آسیبی به بدنه آن وارد نشود.

ساختار داخلی کف تشک بادی باید به گونه‌ای طراحی شود که ظرفیت وزن و فشار وارد شده را داشته باشد و همچنین باعث پرش هر چه بیشتر شود. برای داشتن این ویژگی‌ها، کف تشک جامپینگ باید لایه بندی شده و از چند لایه تشکیل شود. یک لایه بودن کف ترامپولین بادی سبب جمع شدن باد می‌شود و ممکن است در اثر پرش دچار پارگی شود و بترکد. علاوه بر این، لایه بندی کف تشک بادی جامپینگ سبب پخش شدن بهتر فشار در سطح تشک می‌شود. به این ترتیب فشار وارده بر تشک کم‌تر بوده و پرش‌های بهتری حاصل می‌شود.

ایمنی و حفاظت

یکی دیگر از ویژگی‌های لازم و فاکتورهای ضروری در هنگام خرید و انتخاب تشک جامپینگ بادی، استاندارد و امن بودن آن است. ترامپولین بادی باید به اندازه کافی مقاوم باشد و به طور استاندارد طراحی شده باشد. ظرفیت تحمل، جنس بدنه و ابعاد ترامپولین بادی و تناسب بین آن‌ها بر استاندارد بودن تشک‌های جامپینگ تاثیرگذار است. تشک جامپینگ خریداری شده باید با وزن افراد و رده سنی آن‌ها مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این برای حفظ سلامت کودک یا افراد استفاده کننده از ترامپولین بادی، بدنه آن باید ضد حساسیت و نرم باشد تا مشکلی برای سلامت پوست ایجاد نکند. علاوه بر موارد گفته شده، از آنجایی که ترامپولین بادی ابزاری برای پرش است، احتمال افتادن افراد نیز وجود دارد. به همین دلیل در هنگام خرید و انتخاب تشک جامپینگ بادی، داشتن یا نداشتن حفاظ را نیز مورد بررسی قرار دهید. جنس و مقاومت پایه‌ها نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب ترامپولین بادی است. تشک جامپینگ بادی باید پایه‌های مستحکمی داشته باشد تا در اثر وارد شدن فشار وزن و ضربه‌های حاصل از پرش، دچار لغزش نشود.

تشک جامپینگ بادی از کجا بخرم؟

با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت و گسترش فروشگاه‌های اینترنتی، انواع محصولات بادی از توپ بادی گرفته تا تشک جامپینگ بادی را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی مرتبط خریداری کنید. نکته مهم در خرید اینترنتی و انتخاب تشک جامپینگ بادی، وب سایت فروشگاهی است.

اگر به دنبال خرید اینترنتی ترامپولین بادی هستید، ویژگی‌های مانند شرکت سازنده، ابعاد، ظرفیت تحمل و سایر خصوصیات محصولات را با دقت مطالعه کنید تا بهترین تشک جامپینگ بادی را خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی اینتکس کالا انواع محصولات بادی از بهترین شرکت‌های سازنده را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است تا در میان محصولات متنوع ترامپولین بادی، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *